לשמור על בריאותך בעזרת פעילות גופנית

פעילות גופנית

פעילות גופנית חשובה מאוד לבריאות טובה. פעילות זויכולה להיות על-ידי אימון כמו ביצוע ספורט, הליכה לחדר הכושר, שחייה, רכיבה על אופניים או ריצה, תחביבים או מטלות שקשורות לתנועה כגון גינון, שאיבת אבק או בניין או אפילו כשמעדיפים פעילות כמו עלייה במדרגות או הליכה לקניות, בית ספר או עבודה. להיות פעיל פיזית כדי לשפר את הבריאות משמעו לפחות 30 דקות ביום.

למה זה חשוב להיות פעיל פיזית?

פעילות גופנית יכולה להפחית את הסיכון לפתח מספר מחלות, כולל סוכרת מסוג 2, סרטן ומחלות לב וכלי דם. בנוסף, בין ההשפעות הבריאותיות המיידיות הן בתחום בריאות הנפש ושיפור יכולת לישון.

מה הנזק של מעט מידי פעילות גופנית?

מעט מידי פעילות גופנית היא אחד מעשרת גורמי הסיכון המובילים למוות בעולם. למרות זאת, אחד מכל ארבעה מבוגרים וארבעה מתוך חמישה מתבגרים אינם פעילים מספיק. דרך חיים של מעט מידי פעילות גופנית נוצרת בין השאר עקב התנהגות בלתי פעילה בעבודה ובבית, ושימוש "פסיבי" בדרכי תחבורה, כגון מכוניות ותחבורה ציבורית. גורמים אחרים כוללים חוסר הזמן, חוסר ודאות של מה לעשות או איך לעשות את זה, מחשש לפגיעה, וחוסר באזורים מקומיים בטוחים אומתאימים.

כיצד ניתן לבנות תוכנית אימון נכונה?

אימון גופני מגדיל את הוצאות האנרגיה ומשפר את תפקודי הגוף. את התוכנית של האימון יש לבנות באופן מקצועי, מתוכנן, מובנה, חוזר ונשנה ותוך מטרה לשפר או לשמור על מרכיב אחד או יותר של כושר גופני.

באיזו מידה תפחית הפעילות מחלות?

פעילות גופנית סדירה יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכון למחלות לדוגמא:

  • מחלות לב וכלי דם ב-35%.
  • סוכרת מסוג 2 ב-40%
  • סרטן השד ב-20%  
  • סרטן המעי הגס ב-30%  
  • דיכאון ב-30% 
  • חלקי ירך ב-68%
  • דמנציה ב-30%.

איך יכול פיזיותרפיסט לעזור לי עם תוכנית האימון שלי?

פיזיותרפיסט מומחה בבנית תוכניות אימון יעריך את היכולת שלך וימליץ על הדרכים הטובות ביותר להגדלת הפעילות הגופנית שלך באמצעות אימון מקצועי. הוא ישקול את המטרות שלך (להפחית משקל, לשפר את צפיפות העצם ואת הכוח, לשלוט על רמות הסוכר שלך, להפחית את הסיכון של נפילה, לחזק את רצפת האגן או כל סיבה אחרת), ואת רמת הכושר הגופני הנוכחי שלך וכל פציעה או תנאים שמונעים ממך להיות פעיל.

פיזיותרפיסט מקצועי ידע גם להכניס בשיקולים את כל המצב הבריאותי וסכנות פציעה שאישיים לך. פיזיותרפיסטים עובדים עם כל קבוצות הגיל, רמות הכושר והליקויים ומבינים איך לעשות תנועה ופעילות גופנית לכל. הם יודעים שפעילות גופנית חשובה לבריאות הגופנית והנפשית, ויוכלו לספק תכנית ברורה שתסייע לכם להיות פעילים יותר.

דברים נוספים שכדאי לזכור כוללים:

  • ביחרו בפעילות מהסוג שתאהבו!
  • שלבו פעילות לתוך שגרת היומיום שלך.
  • גוונו את הפעילות הגופנית כדי למנוע שעמום.
  • תכננו זמן התאוששות מהאימון.
  • שלבו תזונה מתאימה.
  • רשמו את תוכנית האימון.

במה מתמחה פיזיותרפיסט שבונה תוכנית אימון?

פיזיותרפיסטים מיומנים בבניית תוכניות אימון הם בעלי ידע לא רק בתחום האימון אלא גם יודעים לאבחן ליקויים בשרירים ובמפרקים. בהתאם לכך, הם יכולים לתכנן אימון שיקטין סיכוי לפציעה וגם אימון שמתאים במיקרה שיש פציעה. כמו כן הם בעלי ידע נרחב במחלות ויכולים לכן לבנות תוכנית שתקטין סיכוי לחלות ותשפר מצב קיים, אם יש.

כמה זמן עד שאתחיל לראות תוצאות?

התוצאות יכולות להיות מורגשות כבר בשבועות הראשונים. שיפורים אלה יהיו במיוחד בשיפור שינה ומצב הרוח הכללי שלך. בהמשך, במידה שתקפידו על פעילות גופנית סדירה תוכלו גםלהבחין בסימנים פיזיים, שיפור בנשימה ושיפור כוח.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *