,

מיתוסים בנושא היפרדות ביטנית – דיאסטזיס רקטי

מיתוסים בנושא היפרדות ביטנית – דיאסטזיס רקטי

היפרדות היא בקע ומה שאני רואה ש"קופץ" עם הרמת הראש זה בעצם המעיים שלי.

מה שמתבלט היא רקמת חיבור ושריר ולא מעיים משום שהיפרדות היא בעיה שטחית ולא עמוקה כמו בקע (שהוא בעצם חור ברקמת החיבור שעוטפת את האיברי הבטן).

אסור לתרגל את שרירי הבטן חודשיים אחרי לידה בגלל ההיפרדות כי זה יכול להביא להחמרה.

בדיוק ההיפך הוא הנכון. ארגון המיילדות והגניקולוגיה האמריקאי ממליץ ע תרגול שרירי הבטן החל מהזמן המיידי לאחר לידה (48 שעות אחרי) וזה צריך להיות מותאם ליכולות והתחושות של האישה. המטרה העיקרית של התרגול המיידי היא השבת התחושה לשרירי הבטן והיכולת לגייס אותם על מנת לתמוך בהחלמה שלהם לאחר לידה.

 

בהריון, אסור לתרגל את שרירי הבטן כי זה מגדיל את הסיכוי להיפרדות.

גם לא מדויק, התרגול בהריון תלוי ביכולת שלך להפעיל את שרירי הבטן. אם את נושפת בשמן מאמץ ורואה ומרגישה שהבטן מתגייסת ומתהדקת לאחור- את במקום הנכון!!

אם כיווץ הבטן גורם לך לאי נוחות או כאב אז אל תוותרי על תרגול שרירי הבטן אלא בקשי מאיש מקצוע שיתאים לך תרגול מתאים לשרירי הבטן (שינוי בתנוחה, שינוי באופן הביצוע). לדוגמא: מאמן כושר שעבר הכשרה לאימון נשים בהריון ולאחר לידה.

 

הבטן נראית "הריונית" תמיד רק בגלל ההיפרדות.

לא, הנראות של הבטן תלויה ביציבה, באחוזי שומן, בבקעים נוספים שקיימים ובמשקל. ההיפרדות היא רק חלק מכל זה.

 

מזמינה אתכן להסתכל על שתי התמונות שצירפתי ולראות את גיוס שרירי הבטן בהריון עם הפעלה נכונה ועמוקה של שרירי הבטן וללא הפעלה מותאמת.

היפרדות ביטנית – דיאסטזיס רקטי דיאסטזיס רקטי