מהו גיל המעבר?

  • שלב טבעי בו האישה עוברת מגיל הפוריות לגיל אי פוריות אשר מתבטא באי סדירות המחזור החודשי עד להפסקתו המוחלטת. תחילתו של גיל המעבר מאופיינת בווסת שאינה סדירה, כלומר יכולים להתרחש ביוצים אך ללא דימום או יכולים להתרחש ביוצים לסירוגין עם דימום.
  • השחלות מתחילות בהדרגה לייצר פחות אסטרוגן – תהליך הנמשך בממוצע כארבע שנים אך עשוי להיות גם בטווח של כמה חודשים עד 10 שנים.
  • גיל מעבר מוקדם (מתחת לגיל 40 ) מיוחס להזדקנות מוקדמת ובדרך כלל נחווה בצורה משמעותית יותר מאשר גיל מעבר הנחווה בגילאים 45-55.
  • מלבד היותו של גיל המעבר תקופה של שינוי הורמונלי דרסטי, יש לזכור שגיל המעבר הוא גם תחילתו של תהליך ההזדקנות המתאפיין בשינויים בכל רקמות הגוף. ניכר כי בנשים, השינוי ההורמונלי מביא להאצה בתהליכי ההזדקנות הפיזיולוגיים וזאת בהשוואה לגברים.

נשים רבות חוות סימפטומים שונים במשך שנים ומתקשות לקשר אותם לתופעות גיל המעבר. אולי כי לעיתים הקשר אינו ברור ? אינו מתבקש?

כמו לדוגמא מצב בו את פונה לאורתופד במצב בו יש לך כאבי ירך או כאבים בשורש כף יד ומקבלת נוגדי דלקת או הפנייה לגורם מוסמך נוסף..
האם נשאלת:” מהו גיל הווסת האחרון?” , “האם המחזור החודשי סדיר?”

חלק מההפרעות המפרקיות נובעות גם מחסר באסטרוגן..

דוגמא נוספת היא ההפרעות בשינה.. מתקשה להירדם בתחילת הלילה? לחזור לישון באמצע הלילה? האם קרה בפתאומיות? מהו גילך? האם הווסת סדירה?

בטוחים שלא חשבת על כל השאלות…
פנייה לאנשי מקצוע בגיל המעבר

מבולבלת? חשה שאת חווה תופעות שונות ?
לא יודעת למי לפנות?
זה בדיוק בשבילך..

רופא משפחה?
פיזיותרפיסטית?
פסיכולוג?
אורתופד?
דיאטן?
ראומטולוג?
גניקולוג?

עני על השאלון הבא וקבלי כיוון!!

רותם סול

רותם סול

פיזיותרפיסטית מוסמכת, בעלת תואר שני בפיזיותרפיה (MscPT) ותואר שני בבריאות הציבור וניהול מערכות בריאות (MPHA) בעלת קליניקה פרטית לפיזיותרפיה, מעבירה הרצאות וסדנאות למדריכים, מאמנים ופיזיותרפיסטיות

אולי יעניין אותך גם הרצאות בנושאים הבאים