למה צריכים להיות מוכנים ללידה?

בעבר, הלימוד אודות הגוף הנשי, היריון ולידה עבר מאם לבת, מסבתא לנכדה. המידע זרם בחופשיות והנשים המבוגרות יותר לימדו את הצעירות יותר ואף עזרו בגידול הפיזי של התינוק.

כיום, עולם העבודה מכיל בתוכו גם סבתות וגם אימהות. הזמן המוקצה “ללימוד” הוא מצומצם יותר ומה לעשות? לא כולנו חיים בקומונה: אם, בת, סבתא.

המידע כולו נמצא נגיש לכולנו. הידע התיאורטי על מהלך הלידה, סוג בית החולים (כולל סיור מודרך), סוגי לידות ועוד, נמצא כולו ברשת וכולנו חשופים לו.

אז למה בכל זאת להגיע להכנה ללידה?

מחקרים מוכיחים כי ידע מוקדם מפחית חרדה. כאשר אנו יודעים כיצד עלינו להתנהג בכל שלב, כיצד נראה בית החולים ומהו תפקידו של הבן זוג בלידה , קל לנו יותר להגיע רגועים ומחושבים לרגע האמת.

אז נכון שכל תוכנית היא בסיס לשינויים אבל תרגול תנוחות לידה והכרות עם רצפת האגן, מאפשר לנו (ולרצפה שלנו..) להתכונן פיזית ומנטלית לרגע הלידה.

כפיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן חשוב לי לתת כלים שיאפשרו לכן לשמור על רצפת האגן שלכן בזמן הלידה ולאחריה, שתכירו ותדעו לזהות גורמי סיכון שעלולים לפגוע ברצפת האגן ושתבינו מה המשמעות הגדולה של תנועתיות ונשימה בזמן לידה פעילה.

 

מזמינה אותכן ואותכם לחוות איתי קורס הכנה ללידה שהוא גם מסע להיכרות אינטימית עם גופנו, הכרות עם בן זוגינו והכנה מעצימה לאחד הרגעים המשנים ביותר בחיינו כזוג.

רותם סול

רותם סול

פיזיותרפיסטית מוסמכת, בעלת תואר שני בפיזיותרפיה (MscPT) ותואר שני בבריאות הציבור וניהול מערכות בריאות (MPHA) בעלת קליניקה פרטית לפיזיותרפיה, מעבירה הרצאות וסדנאות למדריכים, מאמנים ופיזיותרפיסטיות

אולי יעניין אותך גם הרצאות בנושאים הבאים