מה כדאי למדריכי חדר כושר לדעת על רצפת אגן?

זיכרו שכל אישה לאחר לידה, בהיריון או בגיל המעבר נמצאת בקבוצת סיכון לבעיות ברצפת האגן- ידוע כי הנושא הוא אינטימי ונשים מתקשות לדבר עליהם. יש לציין בפני כל אישה כי רוב הנשים המצויות בקבוצות סיכון יסבלו מסיפטום אחד או יותר הקשור ברצפת האגן . כך, האישה תרגיש שהיא לא יוצאת דופן.

  • לשים דגש על עבודה במנח שנוח לאישה לביצוע התרגיל – ישיבה, שכיבה או עמידה (מנח ללא כאב או קושי בהתאפקות).
  • בתרגילים בהם ישנה הרמת משקל, יש להרים את המשקל בצמוד לגוף ובמנוף קטן במידה והאישה מצויה בקבוצת סיכון לחולשת רצפת האגן (לאחר לידה, בהיריון, בגיל המעבר).
  • לוודא כי האישה אינה כולאת את האוויר אלא נושפת בזמן מאמץ- בנשיפה הסרעפת עולה וחוזרת לאורך המנוחה שלה. בו זמנית צריכה להיות הרמה גם של שרירי רצפת האגן.
  • לשים לב להרגלי ההתרוקנות לפני האימון ובמהלכו- האם במהלך ריצה או אימון האישה נאלצת לעצור וללכת להתפנות? האם חשה כאבים מעל ה-pubis בעת ריצה?
  • מבט כללי על היציבה- לוודא כי עקמות הגב נשמרות. כאשר הלורדוזה המותנית משתטחת ישנה יותר עבודה של שרירי הבטן ופחות של שרירי רצפת האגן.
  • תשאול על כאבי גב תחתון וירכיים שעלולים להיקשר לבעיות ברצפת האגן- במחקרים רואים כי נשים שסובלות מכאבי גב תחתון תדירות לסבול גם מבעיות ברצפת האגן.

לעיתים, המתאמנת מספרת כי היא סובלת מכאבי גב אך מתביישת לספר על כאבים אגניים או הפרעה ברצפת האגן. כדאי להפנות את תשומת ליבה כי השניים יכולים להיות קשורים ויש צורך להתייעץ עם איש מקצוע.

  • להתאים פעילות אירובית למצבה של האישה – אופניים, ריצה, הליכה, קרוס טריינר , שחייה. לוודא שהכניסה לפעילות אירובית באימפקט גבוה היא מדורגת.

אני מקיימת סדנאות והרצאות למדריכים בספורט בהתאם לדרישה.